1. Valmentava johtaminen ja esimiestyö
- kun tulokset tehdään ihmisten kanssa ja kautta
- arvostukseen pohjautuva johtaminen; esimies kasvun ja vastuunoton tukena
- ilmaa siipien alle antavana johtajana vahvistuminen
2. Coachaava ote johtamisessa ja vuorovaikutuksessa
- valmentavan johtamisen pohjalta konkreettisia työkaluja esimiestyön arkeen; sisältää paljon harjoituksia oman toimintatavan tunnistamisen ja kehittämisen tueksi
3. Muutoksen johtaminen: esimies muutoksen ohjaajana
- muutos ja organisaatiokulttuuri; ennakointia vai jalkauttamista
- muutos työyhteisön sitoutumisen prosessina
- muutoksen herättämät tunteet ja niiden merkitys onnistumiselle
4.Fiiliksen johtaminen
- tunteet ja tulos - onko sama, millä fiiliksellä töitä tehdään?
- tunnetaidot johtamisen ja esimiestyön työkaluna
- ihmisten kohtaamisen haastavat tilanteet
- järki ja tunteet - päästä järki sisään kohtaamalla tunne ensin
- vaikuttamisen keinot
5. Palaute vahvistamisen välineenä
- palauteajattelun kehittämisen päivä
- vahvistavan palautteen merkitys ja onnistuminen
- kehittämislogiikka: ota ensin vastaan, jotta saat luottoa myös antaa
- kasvun ja kehittymisen mindset
6. Etäjohtamisen tuki - webinaarit ja etäsparraus
- luottamus ja turvallisuuden tunne
- vaikuttava vuorovaikutus
- onnistumisten ja jaksamisen vahvistaminen
- läsnäolo ja saatavilla olo
7. Kehitys- / sparrauskeskustelut johtamisen työkaluna
- vahvistava keskustelu - miten syntyy ja mitä synnyttää
- aidot kohtaamisetja vaikuttava vuorovaikutus
- vahvuuksille rakentaminen
- sparraava ote ja vahvat kysymykset esimiehen työkaluna
8. Uuden esimiehen työkalupakki
- esimiestyön tukipaketti; rooli, tehtävät, haasteet ja vaikutusmahdollisuudet
- oman johtamistyylin ja vahvuukisen tunnistaminen
- esimiesidentiteettiä vahvistava valmennus
9. Leirinuotio
- kokemuksesta oppimisen valmennus
- ”Projekti ei ole päättynyt ennen kuin sen tulokset on yhdessä käyty läpi”
- tekee näkyväksi projektin / muutoksen hedelmät ja auttaa soveltamaan seen
- Valmentaja fasilitoijana, vahvuuksien ja onnistumisten bongaajana ja reflektoinnin tukena