Esimiesvalmennukset

1. Valmentava johtaminen ja esimiestyö

  • kun tulokset tehdään ihmisten kanssa ja kautta
  • arvostukseen pohjautuva johtaminen ja esimiestyö, esimies kasvun tukena
  • johtajuuden tila ja kieli; reflektointiosaamisen vahvistaminen

2. Coachaava ote johtamisessa ja vuorovaikutuksessa

  • valmentavan johtamisen pohjalta konkreettisia työkaluja esimiestyön arkeen; sisältää paljon harjoituksia oman toimintatavan tunnistamisen ja kehittämisen tueksi

3. Muutoksen johtaminen:

muutos osallistumisen prosessina

  • muutos ja organisaatiokulttuuri; ennakointia vai jalkauttamista
  • muutos työyhteisön sitoutumisen prosessina
  • muutoksen herättämät tunteet ja niiden merkitys onnistumiselle

4. Tunneilmaston johtaminen

  • tunnetaidot johtamisen ja esimiestyön työkaluna
  • tunteiden vaikutus toimintaan ja tulokseen

5. Haastavien tilanteiden johtaminen

  • mikä tekee tilanteesta haastavan; tunnistaminen, avaaminen ja ratkaisut
  • tunteet ja uskomukset
  • puheeksi ottaminen ja vaikuttamisen keinot

6. Palautekulttuurin kehittäminen

  • palauteajattelun kehittämisen päivä; palautteen merkitys ja yhteys tuloksiin
  • vahvistavan palautteen edellytykset; palautetta voi antaa rakentavasti vasta, kun sitä osaa myös itse ottaa vastaan
  • kasvun ja kehittymisen mindset

7. Käytännön esimiestyö ja esimieheksi kasvu (uusille esimiehille)

  • esimiestyö, rooli, tehtävät, painopisteet - esimiesidentiteetin vahvistaminen
  • palveleva johtaminen ja toimiva työyhteisö - oma toimintatyylin ja vahvuuksien tunnistaminen
  • vahvista päivän tehoa HPA-analyysissä (lisätietoa tästä)

8. Kehityskeskustelut johtamisen työkaluna

  • kehityskeskustelu tavoitteellisena vuorovaikutustilanteena, keskustelujen merkitys
  • tavoitteiden ja tarpeiden yhteensovittaminen
  • keskusteluyhteyden vahvistaminen; vahvuuksien tunnistaminen
  • avoimet vahvat kysymykset esimiehen työkaluna

9. Vastaanottokulttuurin kehittäminen / Perehdytys

  • Uusien työntekijöiden ankkurointi osaksi yrityskulttuuria
  • Arvot, pelisäännöt ja tapa toimia
  • Työn merkityksen ja turvallisuuden kokemuksen vahvistaminen
  • Ohjaus arvojen sisäistämiseen ja hyvien rutiinien omaksumiseen

10. Työhyvinvoinnin johtaminen

  • esimiehen roolit, tehtävät ja vaikutusmahdollisuudet
  • näkökulmat, mallit & vaikuttavat tekijät
  • työhyvinvoinnin ja tuottavuuden yhteys

11. Loppukatselmus / Leirinuotio

  • Kokoontuminen päättyvän prosessin tulosten ääreen
  • Periaate: ”Projekti ei ole päättynyt ennen kuin sen tulokset on yhdessä käyty läpi”
  • Voi liittyä esim. esimiehenä kehittymiseen, kulttuurin muutokseen tai jonkin konkreettisemman muutoksen toteutukseen
  • Valmentaja fasilitoijana sekä tulosten, onnistumisten ja oppien kiteyttämisen apuna ja reflektoinnin tukena
  • Vahvuuksien näkyväksi tekemistä ja seuraavien kehittämisen steppien hahmotusta

Haluatko lisätietoa

Lähetä sähköpostisi, niin lähetämme sinulle lisää infoa haluamastasi koulutuksesta